-Belangrijkste en veruit hinderlijkste klacht : waterlekkage rechts voor bij de dakhandle.
Deze klacht komt veel voor. Er verzamelt water in de afvoergoot en tijdens optrekken en remmen gutst het water na een regenbui over de passagiersstoel. De klacht is volledig te verhelpen door het afkitten van het dak, en zonodig de sluitspanning te verhogen. De dealers hebben hiervoor diverse Peugeot circulaires ontvangen.
-Vocht is ook vaak een probleem in de voor -en achterlichtunits. Let hier goed op en laat ze meteen vervangen (tijdens garantie nooit accoord gaan met afkitten).
Door het vocht kunnen reflectors roesten en troebele reflectors zijn een reden om uw auto tijdens de apk af te keuren.
-Een andere veel voorkomende klacht is het niet goed sluiten van de portieren, met een zgn. torq sleutel kunt u de sluithaak los draaien en verstellen zodat de deur beter of strakker sluit.
- Het komt ook voor dat de ramen niet onder de dakrubbers inspringen bij het sluiten van de deuren. Het is dan zaak de deuren goed te laten afstellen, let wel op dat je nadien geen last hebt van waterlekkage. Soms wil een beetje siliconenolie op de rubbers ook net voldoende zijn om de vensters te laten sluiten.
-Veel CC rijders hebben inmiddels melding gemaakt van een klacht die ook bij de nieuwe 307 voorkomt en te maken heeft met de multiplex bedrading, nl. het uitvallen van alle instrumenten tijdens het rijden, gedurende korte of lange tijd. Dit probleem komt vaak voor i.c.m. een slecht functioneren van de richtingaanwijzer. Het vervangen van de bijbehorende module is dan ook de oplossing.
Een andere klacht betreft ook de multiplex bedrading. Door deze nieuwe techniek treedt er een vertraging op bij het bedienen van de claxon, groot licht etc. Een oplossing voor dit probleem is er helaas niet.
-Een onschuldige maar hinderlijke klacht is het kraken van de raamrubbers. Dit is simpel te voorkomen of te verminderen m.b.v. silicoonolie op de rubbers. Het kan ook voorkomen dat tijdens het sluiten van de deuren het raam 'op'de raamrubbers blijft liggen. Ook hierbij kan een beetje silicoonolie wonderen verrichten. Mocht de klacht blijven is correct afstellen van de ramen de enige optie.
-Piepende remmen bij met name het rustig afremmen zijn een euvel waarvan met regelmaat melding wordt gemaakt.
De klachten treden bij soms meteen op, soms pas na een paar duizend km.
Als oorzaak wordt door de dealers aangegeven het ontbreken van asbest in de remblokken. Het gebruik van asbest is echter al sinds meer als 10 jaar verboden en andere automerken schijnen dus wel een passende oplossing gevonden te hebben.
De beste oplossing is andere remblokken, bijvb. van de 307, deze worden voor zover bekend echter niet door peugeot op garantie vervangen. Bekende lapmiddelen door dealers gebruikt zijn o.a. het insmeren van de blokken met koper-vet en het afschuinen van de blokken. In de meeste gevallen is het resultaat maar van tijdelijke aard.
Thans (vanaf maart 2003) wordt geëxperimenteerd door diverse dealers met zgn. anti-piep strips. De eerste resultaten zijn zeer hoopgevend.
We houden u op de hoogte.
Het schijnt dat in Belgie besloten is om piepende remblokken op garantie te gaan vervangen..nu Nederland nog.!!!
update juli 2003
Wij hebben tijdens het laatste bezoek aan onze dealer nieuwe, piepvrije blokken gekregen op garantie Peugeot. De teller stond over de 20.000. Tevens is op garantie de radio vervangen omdat de bedieningshandle aan het stuur stuk was.